סימן רמט עיין מגילה (דף ז) תוד״ה קיימת כו׳. ובטו״א שם בסופו בד״ה וכ״ת ט'. פשיטא מאי קמ״ל ט '. ולענ״ד לולא דמסתפינא היימתי אןמר דבר חדש (אף דהוא נגד משמעות גדולי האחרונים) והוא. שכשולח אחד לחבירו. קיימו שניהם הנותן והמקבל מצות משלוח מנות כיון דע״י שניהם נעשתה המצוה. והכי דייק לישנא דקרא ״ומשלוח" מנות. ולא
קאמר ״לשלוח". עיין רש״י שם. וכזה מדוקדק שפיר קיימת ״בנו". ר״ל אני ואתה וזה אשמעינן. ומיושב קושי׳ הגאון במל טו״א ז״ל שם. מאי קמ״ל. וגם יתיישב היטיב דברי רש״י ז״ל בד״ה מחלפי סעודתייהו • אשר כבר צווחו עלי׳ ולא העלו כלום. והכי משמע לי עוד. דהא המ״א ובעל טוי׳א ז״ל כתבו דמנות דוקא מבושלים. וראוים לאכילה. וא״כ קשה טובא האיך שדר
בחזרה מרי ב״מ לרבה זנגבלא ופלפלא. הא אמרינן בברכות ל״ו מ״ב כס פלפלא ביו״כ פטור. וכן כס זנגבילא. אמרי׳ שם דפטור. אף שיש לדחוק קצת. מ״מ לפימש״כ א״ש טפי. כיון דכבר קיים המצוה בקבלתו ולכונה v שלח לו דברים הללו להורות דין זה ודו״ק:
No comments:
Post a Comment